Dlaczego witamina C jest tak ważna w diecie?

Witamina C powinna być nieodłącznym elementem naszej codziennej diety. W związku z tym, że niemożliwe jest gromadzenie jej na zapas, niebywale ważne jest, aby dostarczać ją regularnie. Dlaczego jest tak ważna? Pełni bowiem w organizmie szereg kluczowym funkcji. 

  1. Pomaga w przyswajaniu żelaza, 
  2. odpowiada za zwiększenia metabolizmu lipidów, 
  3. dzięki pobudzeniu komórek odpornościowych typu T i B skraca czas infekcji, 
  4. chroni przez szkodliwym działaniem wolnych rodników.

Jakie są objawy niedoboru witaminy C? 

Wśród najczęstszych objawów związanych z niedoborem witaminy C wymienia się: 

  1. Brak apetytu,
  2. O wiele szybsze męczenie się,
  3. Bóle mięśni i stawów,
  4. powolne gojenie się ran,
  5. Zaburzenie neurologiczne,
  6. Zaczerwienienie, a niekiedy nawet krwawienie dziąseł,
  7. Pojawienie się siniaków na ciele.

Zgodnie z zaleceniami Instytutu Żywności i Żywienia powinny spożywać ok. 70 mg witaminy C na dobę, czyli zjadając np. garść czerwonych porzeczek. 

Witamina C nie tylko na lepszą odporność

Dzięki regularnemu zażywaniu witaminy C pozwala możliwe jest uniknięcie wielu infekcji infekcji, a to szczególnie łatwo zimą i jesienią kiedy to niemal z każdej strony otaczają nas zarazki.  Ponadto spożywanie jej pozwala na szybką regenerację i o wiele szybszy powrót do zdrowia i odzyskania pełni sił. To właśnie dlatego rekomendowane jest podawanie dzieciom syropu z naturalną witaminą C.